In de VGZ app en Mijn VGZ vind je veel informatie over de zorg die je hebt gehad. Zo vind je er bijvoorbeeld:
Heb je je declaratie via de VGZ app of Mijn VGZ ingediend? Dan staat er binnen 4 werkdagen een Uitkomst declaratie voor je klaar in de VGZ app en Mijn VGZ.
Heb je je declaratie per post ingediend? Dan duurt het 10 werkdagen. De hoofdverzekerde ontvangt altijd bericht. Je kunt in Mijn VGZ en in de VGZ app de status van jouw declaratie bekijken.
Heb je geen bericht van ons ontvangen?
Het kan zijn dat de uitkomst van jouw declaratie anders is dan je had verwacht. In het document Uitkomst declaratie leggen wij onder het kopje 'Toelichting' uit waarom je iets niet vergoed krijgt.
We hebben de belangrijkste redenen voor jou op een rij gezet waarom je (een deel van) de kosten zelf betaalt.
De hoofdverzekerde mag niet alle details van het zorgverbruik van een medeverzekerde bekijken. Dat staat zo in de wet. Vanaf 12 jaar kan de medeverzekerde hiervoor zelf inloggen in de VGZ app of Mijn VGZ.
Wil je toch meer details over de behandelingen of de gemaakte kosten van jouw partner of kind (medeverzekerde) bekijken? Dan kan deze medeverzekerde jou hiervoor machtigen in Mijn VGZ onder de knop 'Mijn gegevens delen'.
Als een zorgverlener kosten bij ons declareert ontvang je alleen een Zorgkostenfactuur als je zelf iets moet betalen. Wordt alle zorg vergoed? Dan sturen wij jou geen factuur. Je kunt alle ingediende declaraties altijd terugvinden in de VGZ app en Mijn VGZ onder 'Zorgverbruik'.