Dit staat er in de Zorgzoeker

In de Zorgzoeker vind je een zorgverlener waar jij bij jou in de buurt terecht kunt met jouw zorgvraag.  Ook zie je met welke zorgverleners wij afspraken maken. Op deze pagina vertellen we je alles over de informatie in de Zorgzoeker. En waarom deze informatie voor jou handig kan zijn. 

Verschillende contractstatussen

Elk einde van het jaar maken we afspraken met zorgverleners voor het jaar daarop. Bijvoorbeeld over de kosten en de kwaliteit van de zorg die zij geven. Soms duurt het even voordat we deze afspraken rond hebben. Aan de contractstatus kun je zien hoe ver we zijn met het maken van afspraken met jouw zorgverlener voor het nieuwe jaar. En wat dit voor jou betekent als jij naar deze zorgverlener gaat. 

Afspraken over het zorgplafond

Met sommige zorgverleners maken we afspraken over hoeveel de zorg die zij verlenen maximaal mag kosten. Dit noemen we een omzetplafond of het zorgkostenplafond. Soms gebeurt het dat de zorgverlener (bijna) het maximale bedrag aan zorg heeft besteed. En het omzetplafond is bereikt. Dan staat er in de Zorgzoeker: ‘Let op: het omzetplafond is bereikt'. Lees hier wat dit voor jou betekent.  

Wachttijd per zorgverlener

Voor ziekenhuiszorg tonen we de wachttijd in de app. Zo kun je zien wanneer je bij jouw zorgverlener terecht kunt voor je eerste afspraak of behandeling. Wil je graag sneller geholpen worden? Kijk in onze app of je in een ander ziekenhuis of kliniek eerder aan de beurt bent.  

Heb je nog vragen?

Bekijk dan onze veelgestelde vragen over de Zorgzoeker.