Ben je ontevreden over de kwaliteit van de behandeling van jouw zorgverlener, of over het hulpmiddel dat je krijgt? Dat is vervelend. Probeer het wel eerst met jouw zorgverlener te bespreken. Kom je er samen toch niet uit? Dan kun je jouw klacht aan ons doorgeven.
Vaak is één telefoontje met onze klantenservice genoeg om jouw probleem op te lossen. Maar er zijn ook klachten waarbij meer onderzoek nodig is. In die gevallen kun je terecht bij de afdeling Klachtenmanagement. Dit kan online of schriftelijk.
Op ZorgkaartNederland kunt u al uw ervaringen met de zorg delen. Wilt u uw klacht alleen aan ons doorgeven? Gebruik dan het digitale klachtenformulier.
Stuur uw brief met postzegel naar: Zorgverzekeraar VGZ Afdeling Klachtenmanagement Postbus 1256 5602 BG Eindhoven
Als wij jouw klacht online of per post hebben ontvangen, nemen we binnen 14 dagen contact met je op. Lukt dat niet, omdat bijvoorbeeld verder onderzoek nodig is? Dan laten wij jou weten wanneer je wél een reactie van ons krijgt. Wij nemen het liefst telefonisch contact met je op. Dan kunnen we meteen vragen stellen als iets niet duidelijk is. Ben je telefonisch niet bereikbaar? Dan ontvang je van ons een schriftelijke reactie.
Liever een andere zorgverlener? Bel dan met onze zorgadviseurs, wij kijken of we voor jou kunnen bemiddelen. Je kunt ons bellen op werkdagen van 9.00 tot 13.00 uur op nummer 088 - 131 16 11.