Veelgestelde vragen Mijn Zakelijk
-
Je kunt een account heel makkelijk aanvragen door een mailtje te sturen naar de afdeling Accountbeheer van VGZ (accountbeheer@vgz.nl). In deze mail geef je het e-mailadres door van de hoofdgebruiker. Vervolgens ontvang je een activatielink per mail waarmee je het account kunt activeren.
Houd er wel even rekening mee dat, vanwege de privacywetgeving, het e-mailadres aan een paar eisen moet voldoen:
1. Het moet een persoonlijk e-mailadres zijn (dus geen e-mailadres van een afdeling of een algemene inbox).
2. Het e-mailadres moet van jouw organisatie zijn, dus geen gmail of outlook.com adressen.
Als je dan inlogt, is jouw e-mailadres je gebruikersnaam. Het wachtwoord kun je zelf aanmaken.
-
Heb je geen activatielink ontvangen per e-mail? Geen zorgen, het kan aan een paar dingen liggen:
1. Controleer je ongewenste e-mail: Soms komt de e-mail met de activatielink in je ongewenste e-mail terecht.
2. Blokkade door no-reply adres: Het kan zijn dat de activatiemail niet doorkomt omdat deze van een no-reply adres komt, en sommige bedrijven blokkeren zulke e-mails. Wil je je ICT-afdeling vragen om ervoor te zorgen dat ons no-reply adres wordt geaccepteerd? Dit doen ze door iza.nl toe te voegen aan de DNS SPF-configuratie van je organisatie. Zodra dit is aangepast, kun je opnieuw een activatielink aanvragen.
Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op via 088 – 13 16 454. We helpen je graag!
-
Dan kun je zelf je wachtwoord resetten:
1.) Ga naar de inlogpagina van Mijn VGZ Zakelijk.
2.) Klik op “wachtwoord vergeten” en reset je wachtwoord.
3.) Zie je de knop “wachtwoord vergeten” niet? Verwijder de cookies en je kunt je wachtwoord resetten.
Kom je er niet uit? Neem gerust contact op met ons via accountbeheervgz@vgz.nl. We helpen je graag!
-
Ja, dat kan zeker! De hoofdgebruiker kan collega’s toegang geven tot de Mijn omgeving. Deze gebruikers hebben dezelfde rechten als de hoofdgebruiker, behalve de mogelijkheid om zelf ook weer collega’s toegang te geven.
1. Log in op Mijn VGZ Zakelijk.
2. Klik op Instellingen (rechtsboven in het scherm).
3. Voeg een nieuwe gebruiker toe.
-
Je hoeft je geen zorgen te maken over het doorgeven van het overlijden van een verzekerde. Wij krijgen deze informatie automatisch van de gemeente (Basis Registratie Personen, BRP).
-
Dat kun je zo zien in Mijn VGZ Zakelijk:
1. Log in op Mijn VGZ Zakelijk.
2. Klik op “Mijn collectiviteit”.
3. Ga naar “Zoeken verzekerden”.
4. Kies in het drop-down menu voor “Alle verzekerden”.
Met het “wiebertje” bovenin de kolom kun je filteren. Dit werkt net zoals in Excel. Zo zie je gemakkelijk welke verzekerden zijn in- of uitgeschreven.
-
Ja, dat kan zeker! U kunt verzekerden gemakkelijk afmelden in de Mijn Omgeving:
1. Log in op Mijn VGZ Zakelijk.
2. Klik op ‘Mijn collectiviteit’.
3. Ga naar ‘Zoeken verzekerden’.
4. Selecteer de verzekerde die u wilt afmelden.
5. Kies voor ‘Afmelden’ en vul de benodigde gegevens in.
-
De borderellen zijn beschikbaar op de volgende data:
- 25 januari
- 22 februari
- 22 maart
- 19 april
- 24 mei
- 21 juni
- 19 juli
- 23 augustus
- 20 september
- 25 oktober
- 22 november
- 20 december
-
Muteren is alleen mogelijk als u de premie voor uw werknemers betaalt.
1. Log in op Mijn VGZ Zakelijk.
2. Klik op ‘Mijn collectiviteit’.
3. Ga naar ‘Zoeken verzekerden’.
4. Selecteer de verzekerde waarvan u een mutatie wilt doorvoeren.
5. Kies ‘Inzien verzekerde gegevens’.
6. Klik een paar keer door. Kies ‘Collectiviteitsnummer wijzigen’.
Zo kunt u gemakkelijk mutaties doorvoeren.