Veelgestelde vragen Mijn Zakelijk
Hieronder vindt u alle veelgestelde vragen voor mijn zakelijk. Komt u er niet uit dan kunt u altijd nog contact met ons opnemen.
-
U kunt een account aanvragen per mail via de afdeling Accountbeheer van VGZ (accountbeheervgz@vgz.nl).
Geef in uw mail aan wat het e-mailadres van de hoofdgebruiker is. U ontvangt vervolgens een activatie link per mail waarmee u het account kunt activeren.
Let op: in verband met de privacywetgeving moet het e-mailadres aan de volgende eisen voldoen:- Persoonlijk e-mailadres (dus geen e-mailadres van de afdeling of een algemene inbox)
- Het e-mailadres is van uw organisatie, geen gmail of outlook.com
Als u vervolgens inlogt, is uw e-mailadres uw gebruikersnaam. Het wachtwoord kunt u zelf aanmaken.
-
Heeft u geen activatie link ontvangen per e-mail? Dat kan verschillende oorzaken hebben:
- Controleer of de e-mail met activatielink in uw spambox terecht is gekomen.
- De e-mail met activatielink komt van een no-reply adres. Sommige bedrijven blokkeren no-reply adressen. Dit kan de ICT-afdeling aanpassen. Zij moeten zorgen dat ons no-replyadres wordt geaccepteerd. Dit doen ze door te zorgen dat vgz.nl niet voorkomt in de DNS SPF configuratie van uw organisatie. SPF moet toegevoegd worden aan de DNS server zodat de activatiemail wordt doorgestuurd. Als u dit heeft aangepast vraagt u opnieuw een activatielink aan.
- Controleer of uw organisatie gebruik maakt van 'Veilig mailen' via Zorgring (https://www.zorgring.nl/diensten/veilig-mailen/). Is dit niet het geval ? Neem dan contact op met uw ICT-afdeling om de instellingen te controleren.
- Maakt uw organisatie wel gebruik van 'Veilig mailen' via Zorgmail maar ontvangt u de e-mail met activatielink toch niet ? Voeg dan de domeinnaam VGZ toe aan de Relay. Uw ICT-afdeling kan u hierbij ondersteunen.
-
Dan kunt u zelf uw wachtwoord resetten:
- Ga naar Mijn VGZ Zakelijk (link naar https://collectief.vgz.nl/login)
- Klik op ‘Wachtwoord vergeten’ en reset uw wachtwoord
- Ziet u de knop ‘wachtwoord vergeten’ niet? Verwijder de cookies en u kunt uw wachtwoord resetten.
-
Ja, dat kan. De hoofdgebruiker kan collega’s toegang geven tot de Mijn omgeving. Deze gebruikers hebben dezelfde rechten als de hoofdgebruiker, met uitzondering van collega's toegang geven.
- Log in op Mijn VGZ Zakelijk
- Klik op instellingen (rechtsboven in het scherm)
- Voeg een nieuwe gebruiker toe
-
U hoeft het overlijden van een verzekerde niet door te geven. Deze informatie ontvangen wij van de gemeente (Basis Registratie Personen, BRP).
-
Dat kunt u zien in Mijn VGZ Zakelijk:
- Log in op Mijn VGZ Zakelijk
- Klik op ‘Mijn collectiviteit’
- Klik op 'Zoeken verzekerden’
- Kies in het dropdown 'alle verzekerden’
Met het ‘wiebertje’ bovenin de kolom kunt u filteren. Deze functionaliteit is gelijk aan Excel. Zo ziet u gemakkelijk welke verzekerden in- of uitgeschreven zijn.
-
U kunt mutaties alleen zien als u de premie voor uw verzekerden betaalt. Met Digibord kunt u in de mutaties inzien ten opzichte van de vorige maand.
- Log in op Digibord
- Druk op de knop ‘Printen’
- Open de lijst ‘Prolongatieverschillen’ (premieverschillen huidige maand en vorige maand)
- Open ook de lijst ‘Correctiepremie’ (premieverschillen huidige maand)
- Beide lijsten samen geven u een totaalbeeld van de mutaties
-
Muteren is alleen mogelijk als u de premie voor uw werknemers betaalt.
- Log in op Mijn VGZ Zakelijk
- Klik op ‘Mijn collectiviteit’
- Klik op 'Zoeken verzekerden’
- Selecteer de verzekerde waarvan u een mutatie wilt doorvoeren
- Kies ‘Inzien verzekerden gegevens’
- Daarna klikt u een paar keer door
- Kies ‘Collectiviteitsnummer wijzigen’
-
De borderellen zijn beschikbaar op de volgende data:
- 25 januari
- 22 februari
- 22 maart
- 19 april
- 24 mei
- 21 juni
- 19 juli
- 23 augustus
- 20 september
- 25 oktober
- 22 november
- 20 december
-
Ja dat kan. U kunt verzekerden in de Mijn omgeving afmelden.
- Log in op Mijn VGZ Zakelijk
- Klik op ‘Mijn collectiviteit’
- Klik op 'Zoeken verzekerden’
- Selecteer de verzekerde die u wilt afmelden
- Kies voor ‘Afmelden’ en vul de gegevens in
-
Ja, dat is mogelijk. U kunt meerdere collectiviteiten koppelen en beheren vanuit één account.
- Houd het collectiviteits- en debiteurennummer bij de hand
- Log in op Mijn VGZ Zakelijk
- Klik op Mijn Collectiviteit
- Klik vervolgens op koppelen contracten