Heb je in het buitenland een factuur voor zorg zelf betaald? Dan kun je deze na je bezoek aan het buitenland bij ons declareren.
Jouw buitenlandse factuur declareer je via Mijn VGZ of de VGZ app. Binnen 10 werkdagen ontvang je een reactie. Declareer je liever via de post? Gebruik dan het declaratieformulier onderaan deze pagina.
In het buitenland gebruiken zorgverleners andere werkwijzen dan zorgverleners in Nederland. Hierdoor hebben wij wat extra gegevens over jouw behandeling nodig, zodat we je declaratie kunnen verwerken. Wil je daarom de volgende informatie met je nota meesturen:
Een verslag van jouw specialist in het buitenland met de volgende informatie:
Wil je een nota declareren van een medicijn die je in het buitenland hebt betaald? Dan heb je de volgende documenten nodig:
Zorg dat het aantal mg/ml duidelijk op het recept en de nota staat. En dat de hoeveelheid hetzelfde is op beide documenten.
Het kan zijn dat wij nog extra informatie nodig hebben. Dit hangt af van de behandeling die je gehad hebt. Als dit nodig is, dan vragen wij deze informatie bij je op.
Let op dat je behandelverslagen en nota's in het Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans geschreven zijn. Is het geschreven in een andere taal? Dan kunnen wij je vragen om de nota of het verslag te laten vertalen door een beëdigd vertaler. De vertaalkosten vergoeden wij niet.
Jouw buitenlandse nota declareer je gemakkelijk via Mijn VGZ of de VGZ app. Declareer je liever via de post? Gebruik dan het juiste declaratieformulier:
Stuur het ingevulde declaratieformulier en de bijlagen naar ons op. Het adres staat op het declaratieformulier. Of kijk voor meer informatie over declareren hier.