Heb je in het buitenland een factuur voor zorg zelf betaald? En krijg je een vergoeding voor deze zorg? Declareer dan je buitenlandse factuur.
Jouw buitenlandse factuur declareer je in Mijn VGZ of de VGZ app. Zorg dat je alle bestanden toevoegt die we nodig hebben om je declaratie goed te verwerken. Binnen 10 werkdagen ontvang je een reactie.
We hebben de originele factuur nodig. Dus geen kopie, duplicaat of voorschotnota.
In het buitenland gebruiken zorgverleners andere werkwijzen dan in Nederland. Daarom hebben wij naast de factuur soms extra gegevens over jouw behandeling nodig. Wij kunnen bijvoorbeeld vragen naar een medisch verslag, verwijzing of recept. Let op dat in dit document alle nodige informatie staat.
Zorg dat je documenten in het Nederlands, Engels, Duits, Frans of Spaans zijn. Dan kunnen wij je declaratie meteen verwerken. Is het document in een andere taal? Dan kunnen wij je vragen om het bestand te laten vertalen door een beƫdigd vertaler. De vertaalkosten vergoeden wij niet.
Declareer je liever via de post? Gebruik dan het juiste declaratieformulier:
Stuur het ingevulde declaratieformulier en de eventuele aanvullende documenten (medisch verslag, verwijzing, recept/voorschrift) naar ons op. Het adres staat op het declaratieformulier.