Ik ontvang de sms-code niet
Vervelend dat je de sms-code niet ontvangt. Dan kan het volgende aan de hand zijn:
1. De sms-code wordt naar een ander telefoonnummer gestuurd
Zo controleer je of het juiste telefoonnummer geregistreerd staat bij DigiD:
- Ga naar de website www.digid.nl
- Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD
- Selecteer de optie Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
- Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen
- Ga naar Persoonlijke gegevens en controleer welk telefoonnummer geregistreerd staat
- Is het telefoonnummer niet juist? Klik op Telefoonnummer wijzigen.
- Heb je het telefoonnummer aangepast? Dan ontvang je binnen 3 werkdagen een brief van DigiD met daarin de activeringscode. Volg de instructies op de brief om de sms-controle te activeren.
2. Je hebt de sms-controle nog niet geactiveerd
Weet je zeker dat je Controle via sms geactiveerd hebt bij DigiD? Zo controleer je dit:
- Ga naar de website www.digid.nl
- Klik rechtsboven op Inloggen Mijn DigiD
- Selecteer de optie: Ik wil inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
- Vul uje gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op Inloggen
- Ga naar Controle via sms en kijk of deze op Actief staat.
- Staat deze op Actief? Je kunt vanaf nu inloggen op Mijn VGZ met de sms-controle
- Staat deze op Inactief? Bekijk dan de uitlegpagina waarop staat hoe je de sms-controle activeert.