Wij helpen je graag op weg. Je kunt op 2 manieren veilig inloggen.
Met je DigiD log je veilig in op Mijn VGZ. Dat kan op 3 manieren:
We leggen je graag uit hoe je de sms-controle kunt aanvragen. Lees meer over de sms-controle aanvragen.
Je kunt ook een sms-controle aanvragen op je vaste telefoon. We vertellen je graag hoe dat werkt. Lees er meer over op deze pagina.
Het kan zijn dat je een ander telefoonnummer hebt ingevuld in Mijn DigiD. Of dat je de sms-controle daar nog niet hebt geactiveerd. Check daarom in Mijn DigiD of daar het juiste telefoonnummer staat en of de sms-controle 'aan' staat.
Zo vraag je een DigiD aan:
Woon je in het buitenland en heb je de Nederlandse nationaliteit? Dan kun je een DigiD aanvragen. Had je al een DigiD voordat je verhuisde naar het buitenland? Dan kun je die gewoon blijven gebruiken.
Je vind meer informatie op de website van DigiD. Zoek hiervoor op 'buitenland'.
Dit kan meerdere oorzaken hebben. Bekijk de mogelijke oplossingen op de website van DigiD bij 'Hulp & Contact'.
Zie je het inlogscherm van DigiD niet? Dan gebruik je waarschijnlijk verouderde software die niet meer voldoet aan de beveiligingseisen van DigiD.
Informatie over mogelijke oorzaken vind je op de website van DigiD. Kijk hiervoor op de pagina 'Hulp & Contact' onder 'Foutmeldingen'.
Wij snappen dat je gegevens over jouw gezondheid extra goed wilt beschermen. Daarom heeft DigiD nu een ID-check. Je voegt dan een extra controle toe aan de DigiD app met je paspoort, rijbewijs of identiteitskaart. Weten hoe dit werkt? Je vind alle informatie hierover op de website van DigiD.
Goed om te weten: ook zonder de ID-check zijn je gegevens goed beveiligd.
Heb je een buitenlandse (Europese) nationaliteit en ben je verzekerd bij VGZ? En kun je geen gebruikmaken van DigiD? Dan kan je misschien gebruikmaken van EU-login. Met EU-login kun je inloggen op Mijn VGZ met nationale inlogmiddelen van andere Europese landen. Bekijk welke landen meedoen aan EU-login op de pagina van de Rijksoverheid.