Fraude melden

Je kunt ons helpen bij het voorkomen en aanpakken van fraude. Dat begint bij het maken van een melding.

Heb je vermoedens van fraude? Vul dan het fraudeformulier in. Bellen kan ook: 0900 - 84 90 (gebruikelijke belkosten). Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 18.00 uur en zaterdag tussen 09.00 en 13.00. 

Is het fraude?
Controleer altijd je declaratie en werk niet per ongeluk mee aan fraude. Zo houden we de zorg betaalbaar en toegankelijk. Twijfel je?

Fraudebeleid

Het is fijn dat je de tijd neemt om fraude te melden. Hier zijn we erg blij mee. Natuurlijk gaan wij vertrouwelijk om met deze informatie. Wil je hier meer over lezen? Bekijk dan ons fraudebeleid. 

Klacht of phishing melden?

Heb je een klacht? Of is er vermoeden van phishing of internetfraude? Meld dit dan. Hieronder lees je precies hoe je dat doet. 

Phishing melden
Soms worden er berichten (whatsapp, e-mails, sms'jes) verstuurd uit naam van VGZ. De afzender lijkt dan VGZ, maar is dat niet. Ergens in de tekst staat een valse link. Deze nep-berichten noemen we phishing. Of internetfraude. Denk je dat je te maken hebt met phishing? Meld dit dan altijd bij ons.
Klacht melden
Samen werken we iedere dag aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg. Maar soms gaat er ook iets mis. Heb je een klacht? Laat het ons weten. Met elkaar zoeken we naar een passende oplossing.