Komt een factuur even niet goed uit? Of heb je een betalingsachterstand opgelopen? Dat is vervelend en kan stressvol zijn. In beide gevallen staan we voor jou klaar. Met hulp en ondersteuning die past bij jouw persoonlijke situatie.

Bekijk de video hoe wij je kunnen helpen


  Eenvoudig zelf regelen

Betalen in termijnen

Je kunt bij ons ook je factuur in delen betalen. Dit kan door een betalingsregeling met ons af te sluiten. 

Eigen risico gespreid betalen

Als je ieder jaar je verplicht eigen risico verbruikt. Kun je dit ook in termijnen aan ons betalen. 

Je factuur later betalen

Neem contact met ons op als je jouw factuur later wilt betalen. 

  Hulp bij betaalproblemen

Ben je de weg kwijt met alle partijen waar je post van krijgt? Of heb je geldzorgen? Er is meer mogelijk dan je denkt. Samen vinden we een oplossing.

Meer over het incassobureau
Zorgtoeslag voor lagere inkomens
Informatie over het CAK 
Aanvullende verzekering gestopt?

Wij zijn er voor je

Neem gerust contact met ons op. We helpen je als je moeite hebt met het betalen van je zorgverzekering. Samen met jou zoeken we naar de beste oplossing. En kijken we met je mee hoe je grotere betaalproblemen kunt voorkomen.

Je kunt ons bellen op 0900 - 84 90 (gebruikelijke belkosten). Op maandag tot en met vrijdag, van 9.00 tot 17.00 uur. 

 

Hoe sta jij er financieel voor? Doe de test van Geldfit

Via een korte test kom je erachter hoe je er nu voorstaat. En krijg je tips om financieel gezond te blijven of te worden.

 

Doe de test op Geldfit.nl
  Meer informatie over Geldfit

Veelgestelde vragen

 

  • Je kunt een betalingsregeling afsluiten voor je premie. Hier lees je hoe je een betalingsregeling afsluit.
    • Dan ontvang je een betalingsherinnering. Met een nieuwe datum om uiterlijk te betalen. Ontvangen we alsnog het bedrag niet? Dan krijg je een 2e herinnering.
    • Tot 4 maanden kun je jouw betalingsachterstand in termijnen afbetalen. Bij VGZ en/of het incassobureau.
    • Heb je 6 maanden of langer geen premie betaald? Dan kan het CAK een hogere premie inhouden van jouw loon of uitkering.
  • Een betalingsregeling kun je afsluiten voor je:
    • Zorgpremie
    • Zorgkosten
    • Eigen risico of eigen bijdrage
    Je kunt bij ons op 2 manieren gespreid betalen. Lees hier meer over de mogelijkheden.
  • Ja. Je hebt altijd recht op zorg uit je basisverzekering. Voor je aanvullende verzekering gelden andere regels. Heb je na 70 dagen de factuur van je premie nog niet betaald? Dan krijg je een 2e aanmaning. En stoppen wij jouw aanvullende verzekering. Als je betaalachterstand is betaald kun je volgend jaar een nieuwe aanvullende zorgverzekering afsluiten.